För företag utan egen löneavdelning blir lönerna ofta en bisyssla med bristande kvalitet och hög sårbarhet. Med oss som outsourcingpartner skräddarsyr vi en passande helhetslösning. Oavsett om ni är ett större eller mindre företag ser vi alltid till ert bästa.
Vi erbjuder även HR-rådgivning och stöd i frågor som rör arbetsrätt, personalärenden, upprättande av anställningsavtal, tydliggörande av processer eller andra frågor som kring HR-insatser. Vi utgår alltid ifrån ert företags specifika förutsättningar och behov.
Vi håller oss uppdaterade om nya lagar, kollektivavtal och annat som rör löner och personal.
Vi kan hjälpa till med:
- Löpande lönehantering
- Reseräkningar och utlägg
- Effektivisering av rutiner och processer
- Kvalitetskontroller
- Semesterårsskifte
- Årsskiftesrutiner
- Statistik
- Anpassade rapporter
- Löneutbetalningar
- Deklarationsombud
- Pensionshantering
- FORA
- Rådgivning
- Tolka lagar och avtal
- Lönesystem och försystem
- Inkomstuppgifter till Försäkringskassan
- Arbetsgivarintyg
- Rekvirering